Periode 2021

Terug naar menu voorjaar 2021

rudy

Verslagen gedurende april 2021(v2021-08)

2021periode voorjaar01 2021periode voorjaar01 2021periode voorjaar01

Voorjaar 2021

Zondag 11 april 2021. Vandaag is het schitterend weer, maar wel nog erg fris. Als het morgen nog goed weer is ga ik een keer met de fiets naar Stolwijk. Ik heb Frans gemeld dat ik de waterslang tussen de WC-stortbak en de bestaande waterleiding  binnen heb en gemonteerd. Ik heb de slang met de hand vast gezet, maar had geen goed gereedschap bij me. Bij de verbinding naar de waterleiding lekte het. Ik heb Frans gevraagd of er tape moet worden gebruikt om af te dichten. Hij komt morgen na 13.00 uur naar Stolwijk om de boel waterdicht te krijgen.

Er zijn nog veel klussen op te lossen. Allereerst moet volgende week de Recam gebeld worden wat het gaat kosten om mijn TV op de kabel aan te kunnen sluiten en wat een abonnement gaat kosten. Het alternatief is een schotel en ontvanger te kopen. Dan kan ik mijn abonnement gebruiken van Canaldigitaal.. Maar dat kost eenmalig waarschijnlijk meer, maar hoef geen abonnement bij Recam af te sluiten. Ik ga dit zeker eerst onderzoeken voor we besluiten wat we gaan doen.

Verder hebben we nog geen warm water uit de geiser kunnen krijgen. Trudy heeft de camping eigenaar al gebeld of de man die alles heeft aangesloten daar naar kan kijken. Het is toch vreemd dat we geen water uit de geiser kunnen hebben daar de leverancier van de caravan alles uitvoerig heeft gecontroleerd voor het transport van caravan naar Stolwijk. Ik ga daarom morgen foto’s maken van de aansluiting van het water. En ga deze foto’s opsturen naar de leverancier van de caravan,.Die heeft immers alles gecontroleerd en heeft verstand van deze materie.  Dus, er valt nog het e.e.a. te doen.

Dinsdag, 13 april 2021. Vandaag kon ik niet gaan fietsen. We kregen een bouwkundige “nul-controle” van ons huis omdat men in de straat gasleidingen gaan vervangen en hierdoor schade zou kunnen ontstaan aan de woningen. De keuring ging voorspoedig en was snel afgerond.

Trudy is naar haar caravan om wat zaken te regelen op de camping en te vragen naar de aanpak van de geplande opknapbeurt van haar plekje op de camping. Er moeten nog tegels gelegd worden voor een terras, voor een toekomstig schuurtje en een tegelpad naar de weg. De rest moet goed vlak gemaakt worden. Op dit moment is het nog een puinhoop met veel modder en troep van de vorige bewoner.

Ondertussen, moeten we, na overleg met de leverancier van de caravan, een officiële loodgieter inschakelen die het probleem met het warm water nu moet aanpakken. Het kan ook nog blijken dat de geiser misschien de oorzaak is van de problemen en vervangen moet worden.

Vanmiddag is er een afspraak gemaakt met de plaatselijke witgoedwinkel ANO in Stolwijk, die ook medewerkers met een loodgietersertificaat  heeft. De afspraak staat voor de volgende week gepland.

Ik heb verder een Whatsapp bericht gestuurd naar onze schotelinstalateur voor een prijsopgave voor het installeren van de schotel. We zullen het zien.

Maandag, 19 april 2021. Toen ik vanmorgen onze teckel uit liet was het stralend weer. Volop zon met hier en daar wat bewolking. Nu, enige uren later is het volledig dicht getrokken en heeft het zelfs even geregend. Je merkt dat de temperatuur dan daalt.  Het is wat wisselvallig, met zo nu en dan zon en dan weer bewolkt.

Afgelopen zaterdag was het “Groendag” in de straat. Ik was deze dag al vergeten, doch Trudy herinnerde me er aan en wat later dan starttijd van 10.00 uur ging ik mee doen. Het is wel erg leuk dat dit georganiseerd wordt. Je leert elkaar eens wat beter kennen en je kan makkelijk een praatje maken met je buren. Door de week zie je elkaar toch weinig. Ieder is dan druk bezig met zijn eigen dingen. Wij zijn gepensioneerd en daardoor wat vaker buiten, laten onze hond uit en zien daardoor wel wat vaker onze buren. Maar mensen die werken zien elkaar over het algemeen weinig. Ik heb relatief nog vaak contact met Heleen., onze overbuurvrouw. Deze zorgt ook tijdens de “Groendag” voor koffie met een versnapering. Zij regelt ook veelal het contact met de gemeente en weet daar jaarlijks wat geld te krijgen voor plantjes in onze straat met als doel tijdens onze “Groendag” onze straat wat mooier te maken.

In normale jaren was deze dag al in maart gepland, maar dat vinden wij veel te vroeg en dan kan je moeilijk de zomerplantjes al in de bakken zetten. In april is dit beter te realiseren, maar ook dan kan er nog steeds nachtvorst optreden. We houden het weer daarom goed in de gaten.

Afgelopen weekend hebben we het onderdeel van de geiser van de caravan ontvangen. Trudy heeft dit vandaag aan de witgoedwinkel in Stolwijk gemeld. Vanmiddag gaat de loodgieter proberen de geiser weer gerepareerd te krijgen. We zullen het zien.

Zondag, 25 april 2021. Vandaag is het zwaar bewolkt. De afgelopen dagen was het vaak schitterend zonnig weer. Wel fris, maar droog. Ik heb van de week 2x gefietst met mijn fietsgroep. Het was erg gezellig en ontspannen. Afgelopen vrijdag was de bestemming Oudewater.  Altijd een gezellige trip.  We volgden de Hollandsche IJssel en reden via Haastrecht, Hekendorp naar Oudewater. Op de Markt is altijd de plek waar we koffie dronken. Maar tijdens Corona is dat toch vaak anders. Maar nu waren er zowaar een paar winkels open en daar staat bovendien alijd een Kaaskraam. Zelfs een kleine modezaak was open. Een daar van onze medefietsters hebben daar uitgebreid geshopt. We hadden onze eigen koffie bij ons en bij een van de bars kon je ook nog een bekertje koffie kopen. Het verblijf werd wat langer dan gepland, daar men eerst heerlijk in zon was gaan zitten en tegen vertrektijd nog wilde shoppen. Gemeld dient te worden dat deze keer mijn koffie uit de thermoskan wel heet was. Je moet bij het zetten een vaste procedure volgen en ouderwets met filter en met super heet water de koffie zetten (opgieten). Maar het was gelukt. Na een half uur waren de shoppers weer terug en vertrokken we naar huis. Onderweg werd nog de ons bekende kaasboerderij bezocht. Maar het weer bleef goed  Tegen 13.00 uur was ik weer thuis. Ik merk dat nu pas langzaam mijn conditie begint te verbeteren.

De afgelopen week heeft de eigenaar van de camping van Trudy het terras betegeld en een pad naar het parkeerterrein gelegd. Straks komt mijn dochter op bezoek en het plan is dat we dan samen even naar de caravan gaan kijken

Gisteren, ‘s-middags met de fiets en scooter naar Allard geweest. Dat was erg gezellig.

We gaan zo door!! Tot de volgende keer.

Woensdag, 28 april 2021. Vandaag zou een mooie, zonnige dag worden met wat hogere temperaturen, maar het is wat heiïg met een daardoor een schraal zonnetje. Gisteren heb ik gebeld naar de stalling van mijn camper en die meldde dat ze bezig warren met de montage van het zonnepaneel. Ik kan morgen (donderdag) naar het resultaat komen kijken. Vrijdagmiddag komt een potentiële huurder kijken naar mijn camper. Misschien komt het er van om ide volgende maand nog een keer met de camper een korte tocht te maken binnen Nederland.

Verder ben ik gisteren weer wezen fietsen met mijn fietsgroep. We zijn dit keer naar Papenkop gereden. Een dorpje ten noorden van Oudewater. Het was een bekende route, maar omdat we die nu  in tegenovergestelde richting fietsten voelde het aan als “nieuw”. Het werd uiteindelijk een rit van ruim 30 km.

Vandaag worden een aantal Corona-maatregelen versoepeld. Zo gaan de terrassen weer open en de avondklok verdwijnt. Dit, terwijl de betmettingen bijna even hoog worden als in de eerste Coronagolf.  Ik snap er niets meer van.. Op dit moment klagen de ziekenhuizen steen en been en kunnen het werk bijna niet meer aan door de toestroom van nieuwe patiënten. Blijkbaar volgt de politiek de adviezen van de deskundigen niet meer. De IC’s lopen over en de aantallen opnames in ziekenhuizen stijgt snel. De politiek wordt steeds meer onder druk gezet door het bedrijfsleven en de mensen die tegen de maatregelen zijn en de samenleving willen open te gooien. Verder blijft  men blunderen bij het vaccineren. Nog even en de politiek is de controle kwijt. In tegenstelling wat de media ons doet geloven, ben ik niet blij en zie de situatie snel uit de hand lopen. We zullen het zien.

2021periode voorjaar01

Het Griekse Restaurant Rhodos in het centrum van Gouda, nu alleen afhalen.

Stacaravan Trudy op Recreatiepark

De Kooi in Stolwijk in opbouw

De eerste fase van de plek op Recreatiepark De Kooi is klaar. Maar er is nog veel te doen.

Vrijdag, 30 april 2021. Vandaag weer de laatste dag van april.

Vandaag komt een potentiele huurder de camper bekijken. Speciaal om de lengte van het tweede bed te bekijken voor hun 2-jarige dochter. Om het bed in te richten dient de tafel te zakken en de kussens van de banken dienen dan als matras voor het bed te worden gebruikt. De huurder (Stefan) heeft een film gemaakt van de binnenzijde van de camper om thuis te laten zien. De conclusie was dat voorlopig nog maar de helft van het bed moet worden gebruikt voor zijn dochter. Dat scheelt veel gedoe als men ‘s-avonds naar bed wil. Van de week is het daglichtpaneel op de camper gemonteerd. Dat geeft meer vrijheid als we tochten maken of overwinteren in Spanje. Binnen in de camper is alles keurig verzorgd door onze stalling Verkade. Voordat de huurder arriveerde heb ik nog even de camper gezogen en wat stof en vuil van de wanden en vloer verwijderd. Het zag er na afloop weer netjes uit.

Onze potentiële huurder was heel enthousiast. Ik kreeg de indruk dat de kans groot is dat de verhuur doorgaat.

Hij gaat nog met het thuisfront overleggen voordat er besloten wordt. Dat gaat volgens afspraak as maandag gebeuren.

Intussen bleek er nog een andere potentiële huurder zich gemeld te hebben in dezelfde huurperiode. Het is tot nu toe erg rustig geweest met aanmeldingen. Maar nu de Corona maatregelen voorlopig nog blijven gaat men meer kijken om in het eigen land  met camper of caravan met vakantie te gaan. Ik heb nog een boeking staan  van vorig jaar, maar ik heb nog geen reactie ontvangen van de huurder wat daarmee gaat gebeuren. We zullen zien.

Ik hoop dat we in mei nog een week weg kunnen met de camper om alles nog eens te testen of alles werkt.